Meny Toppmeny

Ny, og sliter med og komme meg ned...

Skrevet avInnlegg
1 decade siden
Har en kropp som er så ustabil og ikke helt er enig med meg.
Spiser sunt, trener, men har faktisk gått opp 4 kilo siste tiden. Har et mål og komme meg ned 8 kilo ink de 4 jeg har gått opp.
Men nå vet jeg faktisk ikke hva jeg skal gjøre.
Trener styrke, og kondis. Men kan ikke løpe så mye, da jeg har en sene skade i ene fot ledde.

Så, nå meldt meg inn her, for motivasjon og egen trivsel, og det og få lærdommer av andre :)
Sigurd Svidal Randal
Sigurd Svidal Randal
-Administrator-
1 decade siden
Hei og velkommen som medlem hos oss!

Det er godt mulig at du har lagt på deg litt muskelmasse nå som du har begynt å trene styrke. Muskler veier ca 20% mer enn fett så deler av vektoppgangen kan være pga det. Husk også at økt muskelmasse vil øke din forbrenning i det lange løp.

Eg anbefaler deg å sette deg noen målsetninger som du kan følge opp her på sidene. Dette kan f.eks være å trene 2-3 ganger i uken + et tid eller lengdemål på en gitt løype som du definerer selv. Trening blir som regel alltid kjekkere når man har et mål å jobbe mot. Jo mer data du fører på treningene dine desto større sammenligningsgrunnlag har du.

Lykke til og spør hvis du lurer på noe!
1 decade siden
Hei Tingeling! :)

Prøv å måle deg i steden for å veie deg-det kan godt hende du har gått inn i cm selv om du har gått opp i vekt! Som Sigurd sier, så veier muskler mer enn fett. Pass også på at du ikke spiser for lite..Spiser du for lite vil forbrenningen gå ned siden kroppen tror at du sulter.

Jeg sliter selv med de siste 10 kiloene så vi kan gjerne motivere hverandre!
Sigurd Svidal Randal
Sigurd Svidal Randal
-Administrator-
1 decade siden
Gode forslag Stina!
1 decade siden
Du justerer gram med trening og kilo med mat.
Bruk matvaretabellen her inne, den syns jeg så langt ser meget bra ut :)
1 decade siden
Heisann Tingeling :-)
Slitsomt å streve utan å få noko uttelling for strevet.
Var ein rask tur innom dagboka di for å sjå kva du har ete den siste tida. Vonar at du ikkje har skreve opp alt du har ete, dersom det er tilfellet så et du alfor lite.
Kroppen din går i sultmodus og sparer på all energi den kan få, du må auke energi inntaket.
Fornuftig inntak er ca 26 - 28 kcal/pr kg kroppsvekt. ca 40 % kcal frå proteiner og 20 - 30 % kcal frå fett, resten frå karbs.
1 decade siden
Enig med janfur.
Kalori inntaket bør ligge mellom 18 - 30 kcal pr kg kroppsvekt, ikke under, da går kroppen i sultemodus. Dette er noe jeg fikk vite av en klinisk ernæringsfysiolog.
www.mylog.no - Din kostholds- og treningsdagbok